2012. július 18., szerda

A másodlagos SEO-cél

A szakmai oldalak természetesen helyesen fogalmaznak, amikor a keresőoptimalizálás definícióját megadva arra utalnak, hogy a tevékenység célja: minél jobb Google-helyezés elérése a honlap tulajdonosa által fontosnak tartott keresőkifejezésekre.

Kétségtelen, hogy a SEO-munkának ez a fő célja. Ám aki körültekintőbben, hosszú távon gondolkodva áll hozzá a feladathoz, feltétlenül megfogalmazhat egy másodlagos optimalizációs célt is. A másodlagos SEO-cél

Éspedig:

A web-optimalizálás nem első, hanem másodlagos célja az, hogy a céloldalt internetes szempontból minél értékesebbé tegyük. Ugyanis a speciális keresésekhez való optimalizálás mellett mindenképpen szükséges a weblap általános jellegű tulajdonságainak a javítása is. Ha így járunk el, akkor a célirányos kereséseken kívül más megtalálásokra is alkalmassá tesszük az oldalt, felhasználási profilját így nagymértékben kiszélesíthetjük,  funkcióit gazdagíthatjuk.

Egy jól bejáratott, magasra értékelt és széles profilúvá tett oldalt mindig könnyen vethetünk átalakítás alá, nem rokkan bele még egy tematikus váltásba sem, új funkciókban is megtartja alkalmasságát, míg egy nagyon egyoldalúan optimalizált honlap a speciális feladatra alkalmazva  ugyan kiválóan teljesíthet, de funkcionális szempontból túl merev, nincs dinamizmusa, nem eléggé flexibilis.

Ha valóban szívünkön viseljük egy ránk bízott web-oldal sorsát, akkor ne sajnáljuk az időt-energiát (és a linkeket) arra, hogy egyfelől tartalmi szempontból lehetővé tesszük a szélesebb profil megcélzását, másfelől a külső támogatást sokoldalúra tervezzük. Meglehet, hogy a nagyon speciális igények kielégítésére az oldal emiatt csak hosszabb idő elteltével válik alkalmassá, ugyanakkor nem válik értéktelenné egy esetleges profilváltás alkalmával sem.


Képzeljük el az esetet, amikor a kakastejet forgalmazó webáruház honlapja remekül szerepel ugyan a kakastej keresőszóra, de amikor a cég át akar állni a gúnártúróra, akkor kezdhetjük a munkát előlről egy új honlappal. Ehhez képest, ha a kakastejes oldalt már korábban alkalmassá tettük arra, hogy a baromfi tejtermékek témájában jól szerepeljen, akkor nem a nulláról kell indulnunk, mert van egy széles profilú értékes oldalunk, amelyet könnyebben felhozhatunk a gúnártúróra, semmint egy akkor készített új szájtot.

Táplálkozzunk tehát változatosan és vegyünk részt a szerver-virtuális hídfoglalásban Budapesten - Weblap első helyre kerülés honlap optimalizálással - A másodlagos SEO-cél - web-honlapoptimalizálás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése