A közmondás (lapos közhely?) szerint a suszternek mindig lyukas a cipője. Azaz a saját szakmájában otthonos szakik a privát életükben nem gyakorolják szakmájukat. Hát szerintem mesterember válogatja. Műbútorasztalos nagyapám például olyan remek bútorokat készített cirka 60 évvel ezelőtt, hogy néhányat még nemrégiben is használtuk. Ismertem valakit, aki azért lett nagy tudású könyvkötő, mert a saját öreg könyveit akarta leginkább rendbe tenni.
A honlapok optimalizálása terén szerzett ismereteimet én is elsősorban a saját weblapjaimon gyakorlom (na jó: megbízások híján...) És bár számos oldalam számos keresőkérdéssel igen jól szerepel a találati listákon, arra hosszú ideig nem gondoltam, hogy magáról a honlapoptimalizálásról is kellene honlapot készítettem. Aztán ezek csak-csak megszülettek, sőt, szaporodni is kezdtek. Mígnem eljutottam a felismerésig, hogy magukat a honlapoptimalizálásról szóló honlapokat is honlapoptimlizálni kell, még ám éppen arra a szóra, hogy honlapoptimalizálás.
De nem ment valami könnyen. Még szép: ennek a szakmának a kulcskifejezéseire nyilván éppen a szakma legjobbjai optimalizálják saját oldalaikat. Az enyémnél nagyobb hozzáértéssel és valószínűleg sokkal több erőforrással.
Az első igazi eredményt most értem el, amikor is büszkeségtől dagadó kebellel tudathatom, hogy a „meta-SEO” területén megcsíptem az első sikert: Honlapoptimalizálás - keresőmarketing - SEO c. blogomat sikerült a honlapoptimalizálás keresőszóra úgy optimalizálnom, hogy az ezzel a szóval indított Google-keresés eredményeként a találati lista első helyén szerepel
(leszámítva az esetleges fizetett linkeket). Kivételesen itt tehát nem
igaz a suszter lyukas cipőjéről szóló példázat: én időben beláttam, nem árt, ha a honlapok
elszánt optimalizálójának van olyan honlapja, amely a nem csekély
szakmai konkurencia mellett a tevékenység egyik kulcsszavával élre
törhet és ezzel a tulajdonos hozzáértését bizonyíthatja.
Hogy árnyaljam a képet, két szépséghibáról mégis be kell számolnom.
Először is a Google szerint az orbánviktor kifejezés két szóba írandó, vagyis honlap optimalizálás.
Nos, én ezt az írásmódot is használom, és erre is optimalizálom az
oldalt, de itt (egyelőre) csak a 2. helyen vagyok.
Másodszor: minden józan elképzelés ellenére a honlapok
optimalizálásának a legfőbb kulcsszava nem ez, hanem a bűvös keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO),
amely a magyar nyelvi logikának nem igazán felel meg, mert bizony
egyáltalán nem a keresőt, hanem a honlapot optimalizáljuk. Igaz, nagyon
is szó van a keresési eredmények optimalizálásáról, de akkor logikus lenne mondjuk találatoptimalizációnak hívni. No mindegy, a lényeg, hogy a keresőoptimalizálás kulcsszóval,
kifejezéssel, amelyre sokkal több rákeresés és sokkal több találat
esik, nos, ezzel hiába erőlködöm, még az első 30-ba sem sikerült
bejutnom.
Viszont azzal vigasztalom magam, hogy aki nem SEO-bubus, csak
simán honlapot akar optimalizáltatni, talán mégis a logikusabbnak tűnő
kifejezésre keres rá. Akkor pedig engem talál meg. Sorakoznak majd a
megrendelők és dől a lé! Ami most igen jól is jönne, mert íróként bizony felkophat az állam. Most jelent meg egy eléggé vastag verseskötetem, 200-nál több vers, a pálya keresztmetszete. A kiadási folyamat előrehaladott stádiumában derült ki, hogy honort a kiadó egyáltalán nem akar fizetni. Mivel ez esetben én meg el akartam állni a kiadástól, végül valami pénzecskét csak beígértek (munkadíj néven), de ez bizony alig több egyhavi munkabérnél. Ahhoz képes, hogy egy 35 éves alkotói pálya legjava került a könyvbe...
No, hát legalább egy honlapot, azt csináltam az új könyvemnek:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése